סדנה לצוותי מורים
מלחמה בפגיעות מיניות – צוותי מורים
מטרה
יצירת דינמיקה של פרואקטיביות בהתמודדות בית הספר עם פגיעות מיניות.
רקע
תופעת הפגיעות המיניות הפכה בשנים האחרונות למגפה. אחד מכל ששה ילדים נפגע מינית.
ישנם שני גורמים מרכזיים המשרתים את הפוגעים ומאפשרים את הפגיעה המינית. האחד הוא ההשתקה. לא רק שפגיעה מינית היא פגיעה הנעשית בחדרי חדרים באין רואה, אלא שגם החברה מעדיפה להפנות את המבט ממנה. כך הנושא הופך ללא מדובר בשיח הנורמטיבי. כתוצאה מכך הילדים אינם רוכשים כלים להתגונן מפניה. פעמים רבות הם אינם יודעים אפילו שמדובר בפגיעה. יתר על כן, ילדים אינם מודעים לגבולות שבהם התנהגותם הופכת לפלילית. בכך אנו יוצרים מרחב המאפשר לפוגעים פוטנציאלים לפעול באין מפריע.
הנקודה השנייה היא מה שמכונה "בורות פלורליסטית". הפגיעה המינית מתעתעת מטיבה – היה או לא היה? האם ייתכן שהאדם הנורמטיבי הזה הוא דו פרצופי כל כך? הדיוטות נוטים פעמים רבות להתייחס לתלונות על פגיעות מיניות בספקנות, ולעתים אף בסלחנות. תפיסה כזו מאפשרת לפגיעות להימשך.
בסדנה קצרה למורים נקנה כלים בסיסיים לטיפול מניעתי והתערבותי של בית הספר בנושא הפגיעות המיניות.
כלים:
- גיבוש עמדה אסרטיבית של צוות המורים בנוגע למאבק בתופעת הפגיעות המיניות.
- שבירת שתיקה – פיתוח כלים שיאפשרו למורים להניח את הנושא "על השולחן" ולהפסיק להתייחס אליו כאל טאבו.
- טיפול מונע.
- טיפול בעקבות פגיעה.
מה בסדנה?
- הקניית ידע תיאורטי בסיסי.
- הטראומה שבפגיעה מינית והשלכותיה.
- הקניית יכולת להבעת עמדות אסרטיביות השוללות באופן חד משמעי הטרדה ופגיעה המינית.
- הקניית כלים בסיסיים להתמודדות עם הנושא בבית הספר:
- קיום שיח פתוח עם התלמידים בנושא.
- זיהוי נורות אדומות – איתור וזיהוי.
- הנחיות להתערבות במצבים של פגיעה.
משך הסדנה כשלוש שעות.
אודי ומירי פרומן
טלפונים:
0528308146 – אודי
0525675809 – מירי
יונ 04, 2013 @ 06:23:36
cool thanks for reis posting! btw have been there feeds to your blog?
I’d love to add them to my reader